Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Jeanette & Tommy - 18 maj 2010 13:00

  

Grattis till "Bullen" som idag den 18:e maj 2010
skulle ha fyllt 12 år om han hade fått leva!


Puss!
Gammelmatte


  


   Bullen september 2005   




Av Jeanette & Tommy - 18 maj 2010 12:00



Fredagen den 17:e juli 2009 hölls min morfars begravning i en av min gamla hemstads kapell. Solen stod högt och vädret var det vackrast tänkbara denna dag.


Begravningen var fin med tal och sång. Min morbrors sambos systers man berättade för oss med värme & inlevelse om vem morfar var och vad som varit hans stora passion i livet förutom sin familj. Morfar älskade sin sommarstuga "Bergsstugan" och där tillbringade han all sin lediga tid med att snickra och dona, pyssla med blommor, fiska, mata fiskmåsar och mysa i hängmattan. När jag var barn brukade vi också ofta sitta på ljugarbänken & berätta historier, sanna som osanna, för varandra* Jag saknar dig morfar!


Sov nu så gott kära morfar & ta god hand om mormor - vi ses igen!


Puss & Kram

Älskar dig för evigt

Jeanette  

 


Morfars sista vila




På återseende morfar!  

Skapa flashcards