Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Jeanette & Tommy - 24 juni 2010 08:00



Så är då midsommar i antågande igen. Undrar dock om vi ska klara oss ifrån regn? Har ju regnat varje midsommarafton sedan 2006 så varför skulle det inte göra det även i år? I helgen som var så hade SMHI för veckan och midsommar spått 22-24 grader varmt och stor sol över vår region och vid ostkusten,och inte med en regndroppe så långt ögat kunde se fram tills i nästkommande vecka... Men se ack vad det sket sig när måndagen kom för då helt plötsligt blev det annat ljud i skällan! Regnskvättar som vanligt och med temperaturer kring 12-15 grader. På midsommarafton skall det dock bli HELA 17 grader varmt!  Ingen sol här i Paradiset men eventuellt några glimtar vid kusten. Vilket SKÄMT säger jag bara - nedrans skitsommar!


Nää, de svenska somrarna är verkligen inget att hurra för längre, annat var det då man var barn då man hade varma och goa somrar som mestadels tillbringades ute vid sommarstugan. Det var tider det! Nu för tiden så skulle iallafall jag (Nettan) kunna tänka mig utlandssemestrar även sommartid för vad ska man sitta här hemma i Sverige för med sitt skvättandes och snålblåsandes? Nä, är då betydligt bättre å ligga på beachen med en vacker utsikt och en paraplydrink i handen någonstans där det är varmt och gott! 
Då jag inte heller är vidare traditionsbunden så kan jag tänka mig att vara på resande fot även under jul och nyår, bara det är varmt och skönt där man är!


Nåväl, hoppas ni får en solig och fin midsommar var ni än befinner er och om inte att ni iallafall gör vad som göra går åt det. Som att t.ex spela kubb och boccia inomhus, ta ett bad i badkaret istället om det är för kallt i sjön, dricka varmt te istället för kalla öl m.m m.m


Ha det så gött & GLAD MIDSOMMAR!

 


Jeanette & Tommy

Skapa flashcards