Alla inlägg under juli 2011

Av Jeanette & Tommy - 18 juli 2011 10:14

Hej igen kära besökare,


Tänkte nu när jag var här inne på vår blogg att jag skulle titta igenom den lite, läsa allt jag skrivit. Jag kom inte längre ned än till text och bilder kring vår Rudiis bortgång sedan brast jag ut i gråt och fick gråtandes och hulkandes lämna datorn. Jag är uppenbarligen inte redo för fortsatt bloggande här vilket jag finner lite sorgligt men jag förstår nu att oket jag bär är tungt att bära. Att bla. behöva fatta beslut om när ens bästa vän måste somna in är oehört svårt och jag har uppenbarligen trängt undan denna börda länge nu. Likaså är jag bra på att tränga undan andra sorgliga saker i livet. Kanske börjar bli dags att bearbeta all sorg efter allt och alla som jag har förlorat genom åren? Men hur gör man det? Tja, tiden får väl utvisa det hela antar jag. Sköt om er alla så hoppas jag att vi "ses" här snart igen*


Kram

Jeanette

Av Jeanette & Tommy - 18 juli 2011 09:26

Vi ser nu att det visst är ett helt år sedan här senast hördes ett ljud ifrån oss, jösses vad fort tiden går! Att det är ett helt år sedan sist ser vi snabbt eftersom idag fyller Tommys äldste son Robin 18 år och sista inlägget som skrev var på Robins 17-årsdag!


Robin sommarjobbar på Tommys arbetsplats och idag när grabben kommer hem så står här smörgåstårta och tårta framdukat på bordet och farmor m sambo kommer hit och firar grabben.


Det är inte klokt vad fort tiden går och mycket har hänt sedan dess. Förutom att barnen växer så det knakar så har även Loova uppnått den härliga åldern av 16,5 månad. Hon är verkligen en ljuvlig tjej, glad i allt och alla. Hon har alltid full koll på var vi är så hon är mycket följsam och otroligt lätt att ha att göra med då hon är en mycket klok och go tjej.


Sista helgen i augusti bär det av till Gotland för min, Tommys och Loovas del. Fredagen skall ägnas åt att åka runt på Gotland och dess smultronställen och lördags- och söndagsförmiddagarna ägnas på utställningen  i Visby. Det ska bli en mysig helg så den ser vi fram emot.


Annars här i Paradiset så har sambon semester just nu (är inne på vecka 2 av 4). Själv har jag bara en veckas semester och den veckan har jag nu. Inget vidare väder precis så kanske lämnar vi Paradiset för Byxelkrok på Öland till helgen (om vädret är bättre där vill säga). I helgen som varit så var här Fagerhults marknad så här var full rulle i vårt lilla Paradis må ni tro, många hemvändare och ännu fler nya ansikten.


Kvällen innan marknaden så var här fest på Ekingen (fotbollsplan) där gamla spelare fick sig en match av nuvarande A-laget. 4-4 blev resultatet så ingen behövde bli ledsen o:)) Själv stod jag i kiosken denna kväll och sålde korv, kaffe och snask. Efter stängning sällade jag mig till den övriga massan utanför partytältet där musiken ljöd och hamburgarna, grillspetten och ölen flödade. Detta trevliga arrangemang stod Samhällsföreningen för. Självklart var även Loova med och hon var enda hunden så hon kunde fritt springa omkring där och hälsa på allt och alla och låta sig bli jagad av byns alla ungar o:))  


På jobbfronten så har jag bytt arbetsplats. Tidigare arbetade jag vid Din Pool i Oskarshamn men då resorna tar för mycket av min fritid så valde jag att söka annat jobb. I mars 2011 sade jag därför upp mig då jag fått ett nytt jobb på Svea Inkasso i grannbyn, så nu har man bara 2 mil till jobbet istället för som tidigare 6,5 mil. Skönt att få mer tid över för familjen och djuren.


Nähä, nu börjar det snart bli dags att inta sig en frukost och att efter det börja garnera såväl smörgåstårta som tårta. Ni får ha det så bra där ute i bloggvärlden så "syns" vi förhoppningsvis snart igen!


Jeanette & Tommy

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards